sEumUR HidUP RM1o ShJ."JIMAT SAMPAI MATI"

Sunday, August 29, 2010

DARI HOBI BUAT DUIT




Kdg2 kite xtau ape yg akan terjadi pada mase akan dtg kn......

Cite ni xdok kaitan ngan maxoil sje bkongsi pgalaman manis ngan Maxoilers seme..mane tau de seorg 2 yg mpunyai hobi kmpul pitis same ngan aku ni...

cite ni terjadi mase aku gi kat umoh sdare aku tuk berbuke pose .mase duk sdp2 mkan tu aku tpandanglah gambar@koleksi duit lame dia kat dinding tu..mmg byk r duit yg dia kumpul tp kbykan duit luor negara.hok pitih mlysia de gak..msti mahal kn.haha aku ni mmg pgemar kmpl duit malaysia lame..sje2 wat knangan..hehe

pas abis mkn,smbhyang mgrib aku try r taye kat dia mari mane duit byk2 ni...sbb yg aku tau ye xpnah g luor negara .gupenye ye beli kat kwn2 dia slain beli scare online..ye kbo skrg ni duit lame smakin naek harga..sbb rmai pgemar mate wang skrg ni wat bisnes ngan duit lame ni slain djadikan koleksi.aku kbo r kat dia de gak simpan duit lame ni sje2 je sbg hobi.hehe

maklumlah mane de duit nok beli banknote yg mahal2 ni.skrg ni pon ssh nok cari duit lame2 ni.pahtu aku tjuk r duit lame aku kat dia.. sje nok kongsi2 ilmu ni...pahtu ye tkejut r ye kbo mari mane dpt duit2 ni,dia pon xpnah tgok..

pitih kenangan RM50 ini merupakan wang polimer pertama keluaran Bank Negara Malaysia Sempena Sukan Komanwel XVI (1998)..trus berminat nok beli..aku kbo r mmg xjual sbb de knangan ngan pitih tu.hehe

ye xpuas ati gak nok juga gane2 pon duit tu............klo cm ni ssh r..sloh gi tjuk kat dia td..tu lah yg bmain dlm kotak pkiran aku mase tu.nyesal wase.haha pitih kenangan ini adalah edisi terhad. Harga semasa xsilap aku dlu sekitar RM200 – RM1000 dan akan meningkat dari tahun ke tahun disebabkan xtvt pemburuan yg berleluasa.haha

duit ni mmg pyoh nok dpt,seingt aku dpt mase kat skloh dlu tkor ngan geng aku..tu pon kne pakse baru bagi.haha .aku cube r taye nok bg wape atas duit ni sbb ade skeping je dlm simpn ni.

Tanpe diduge ye nok twar dgn harge RM........haha......RM......korang nok tau gak ke..........haha.....”RM2ribu”..fuyooo xtido mlm mse tu duk mkir.haha xsia2 aku simpn duit tu

kdg2 mkir gak bbloi ke aku jual rm2ribu ni kn de org nok lbh tinggi ag kn ag best...dlm pale pitih je duk maen2.haha last2 aku jual gak wat modal nok shoping raye ag.......mmg best kn.klo 10 org cm ni uleh wat bisnes pitis r...tp koleksi hok laen msih de ag aku simpn.ni lah dikatekn hobi mberi pdptn lumyan..IBU DUIT.hehe

2 comments:

  1. mu orang mana ? aku ad gok sket2 koleksi duit lama ni.. try laa tgk.. tapi dop laa mahal macam mu ase.. http://ismizalizalu.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. org trg...dh lame cari duit lame2 ni,skrg je bru nok aktif blik...time kasih

    ReplyDelete